Pagina's

zaterdag 9 mei 2015

Voorbereidingen sprookjesfeest; pinãta maken, uitdeelzakjes naaien, gepersonaliseerde drinkbekers maken, blanco kroontjes om te versieren....


De pinãta

Op ongelooflijk  volhoudende en veelvuldige vraag, ....
Elies had dit op een ander feestje gezien en vond dit zoo leuk. 'En niet zomaar eentje ze mama....eentje in de vorm van een hart!' Dus speciaal voor die smekende oogjes :

een pinãta in hartvorm


Gelukkig kreeg ik heel wat hulp en instructies van mijn helpers...


En ik moet toegeven...dat is echt supersimpel!

Het moeilijkste ,voor een chaoot zoals ik, was nog dat dit enige planning vooraf  
vergt om te zorgen zodat het kan drogen...


Maar het resultaat mag er wezen.

Wat steek je nu in zo'n pinãta...confetti en snoepjes natuurlijk....
De snoepjes ok,maar ik zag het niet zitten om weken nadien nog overal confetti te vinden in huis. Ik vond mousse figuurtjes om kettingen mee te maken. Goed om te vullen en nog leuk om op te rapen, mee te nemen en er thuis mee te knutselen.




De uitdeelzakjes

Samen met Elies stofjes gaan uitkiezen om zakjes te naaien; ridders voor de jongens, en danseressen/prinsessen voor de meisjes.



jongens; ridderfiguur, magig beans, prinsenkoek, toverlolly, stickers
meisjes; miniprinses, magic beans, prinsessenkoekjes, stickers en toverlolly

De gepersonaliseerde drinkbekers

Bekers met naam zijn tof om mee te geven maar ook gewoon gemakkelijk tijdens het feestje. Iedereen weet welke beker van hem/haar is, geen verwarring.
Dus uit vinyl de namen gemaakt en op de bekers geplakt;


De kroontjes

Zowel voor de jongens als de meisjes kroontjes gemaakt die ze zelf kunnen versieren in het begin van het feestje terwijl we wachten tot iedereen er is.

een hartjes koningin


een bloemetjesprines of een 'Frozen'kroon



de stoerdere koning- en prinsenkronen


Een reactie plaatsen