Pagina's

zondag 18 januari 2015

Een 'Charlie' met katoen voor Elies, niets toepasselijkers dezer dagen....

Voor de jongens had ik al wel eens  'Charlie' gemaakt maar ik wilde er ook zo graag één voor Elies maken. Het werkt echter niet zo motiverend als de dochter enkel jurkjes/rokjes en geen broeken wil aandoen en bijgevolg dus ook geen truien...

Daarom er gewoon aan begonnen in de hoop dat ze trui mooi genoeg zou vinden om toch ook eens broek te willen dragen.



Ik vond het blauwe stofje met de bloemetjes echt heel mooi voor een trui maar het is katoen. 
Omdat het katoen niet meerekt, heb ik de v-hals wat dieper gemaakt zodat haar hoofd er zeker door zou kunnen.


Ik heb ook een maat groter genomen dan normaal, dus een 122 i.p.v. 116. Dit bleek perpect te zijn van maat voor Elies want de 'Charlie' is zowiezo al een vrij aanpassend model.

Er is een ding dat ik volgende keer anders moet doen; ik had zowel voorpand en achterpand in katoen gemaakt maar dat blijkt bij het aandoen (lees; erin wringen met hulp van mama) ronduit problematisch. Dus volgende keer het voorpand in katoen maar het achterpand in tricot!

En ons Elies vond de trui mooi...eens ze erin geraakt was.....


Model Elies met haar 'ik wil alleen poseren als ik gek mag doen....'





Een reactie plaatsen