Pagina's

zondag 12 oktober 2014

Hotdogs en ook weer niet.....



Lukas is helemaal gek van hondjes.... hij vindt ze allemaal schattig en lief. Zelfs van die grote gemeen uitziende honden waar ik dan absoluut niets van moet weten.


Dus waar hij dit vandaan heeft is mij een groot raadsel daar ik absoluut niets met honden heb......en dat is nog zacht uitgedrukt...naar mijn gevoel stinken en ruiven ze.... Al snap ik wel dat zo'n hond ook leuk kan zijn om mee te spelen, als gezelschap.....voor en bij anderen.

Maar ik ben al lang blij dat ik dat mini-fobietje dan tenminste toch niet doorgeef aan mijn kinderen. Niet alleen onze Lukas houdt enorm van dieren , ons Elies wordt later dierenarts zegt ze....tja...

Maar ik doe moeite om me in te leven in hun 'dierenwereldje' dus toen ik deze hondenbroodjes van Aveve tegenkwam, leuk me dat wel leuk om eens samen met hem te maken.

Zo gezegd zo gedaan; 


 Het deeg laten kneden door keukenmachine, 20 minuten laten rijzen 
en dan mooie bolletjes van 100g maken,
afdekken en 10 min laten rijzen op een bakplaat


Daarna de lucht uit de bolletjes duwen en terug opnieuw opbollen,
10 min laten rijzen om dan oortjes in het deeg te knippen


Na 15 minuten rijzen nog eens de oortjes inknippen, 
insmeren met loskeklopt ei,
en dan het allerbelangrijkste deel voor onze Lukas
namelijk de oogjes en neus maken...
met chocolade!



Nog 15 minuten laten rijzen



En tijdens die 15 minuten waren er ineens 2 chocolade oogjes verdwenen,
wie o wie zou dat gedaan hebben!?



ikke toch niet zeker!?


De oven op 200 graden
en 20 minuten bakken.




Et voila; mooie, lekkere hondenbroodjes,



een lekker worstje als tong
en een heel tevreden ventje!!!



Dus missie geslaagd, zoals de kleine Einsteins het zouden zeggen...
Lukas zijn lievelingsprogramma op dit moment, hij vindt het geweldig, wij iets minder ;.)


Een reactie plaatsen