Pagina's

zondag 3 augustus 2014

Nichtje Jasmijn 9 jaar ofwel een excuus om te naaien....

Nicht (je) Jasmijn wordt al 9 en dus tijd om te feesten, taart te bakken, te bbq-en een cadeau te maken.

Ze wilde een taart met slagroom en chocolade, dus dat werd een vanillebiscuit gevuld met opgeklopte ganache en afgewerkt met hazelnoot en slagroom...lekker!
Wel een foto vergeten te nemen :.((

En een jarige die krijgt natuurlijk ook cadeautjes.
Weeral een excuus om eindelijk eens iets te maken uit mijn laatste aanwinst het boek 'Mijn Tas'.
Wat een zalig boek....ik ben er zeker van dat ik al die tassen nog wel eens een keer ga gemaakt hebben.




Voor een jongedame die graag boeken leest, leek me de 'Alice' ideaal. 
Groot genoeg voor boeken, niet te groot voor een meid van 9.

Groen vindt ze een mooie kleur en roos mag maar niet teveel (dat is het teken dat meisjes groter worden lijkt me).

Daarom dus veel groen, een beetje roos en afgewerkt met rode paspel in plaats van roze!





Ik vond de tas precies nog niet helemaal af en bedacht me dat haar naam erop misschien ook nog wel leuk zou zijn.
Dus nog vlug haar naam geflocked, in rood geen roos...!



Ik knipte de Alice II maar knipte de hoeken in wat eigenlijk niet de bedoeling was. Dus de onderste plooien komen niet echt tot hun recht, maar ik vind hem toch geslaagd.
De dochter ook en wilde er zelf ook een maar dan met wel en zoveel mogelijk roos....zij is die fase met haar  jaar gelukkig nog niet ontgroeid ;.)



Een reactie plaatsen